Dear anyone,
Your duolingo forum registration isn't automaticaly transferred to duome forum so in order to join duome forums you need to register with your existing or any other username and email; in any case it's advised that you choose a new password for the forum.
~ Duome Team

[SVLTS] 015-A1 - I museet

User avatar
Basler Biker
Switzerland

[SVLTS] 015-A1 - I museet

Post by Basler Biker »

SvenskaEnglish
I museetIn the Museum
🔊 Erin är på ett museum med sin farfar.🔊 Erin is in a museum with her grandfather.
ERIN: Bilderna här är väldigt intressanta!ERIN: The photos here are very interesting!
FARFAR: Ja, de är foton av Uppsala.GRANDFATHER: Yes, they are photos of Uppsala.
ERIN: Men det finns inga bilar...ERIN: But there are no cars…
Farfar: Ja, bilderna är väldigt gamla.GRANDFATHER: Yes, the photos are very old.
ERIN: Här är ett foto på studenter från ett universitet.ERIN: Here is a photo of students from a university.
FARFADER: Ja, det är University of Uppsala.GRANDFATHER: Yes, it is the University of Uppsala.
MORFAR: Eleverna är från Medicinska skolan.GRANDFATHER: The students are from the School of Medicine.
ERIN: Det är en kvinna på bilden!ERIN: There is a woman in the photo!
ERIN: Bara en kvinna...ERIN: Only one woman…
🔊 Erins farfar tittar på fotot. Han talar inte.🔊 Erin's grandfather looks at the photo. He does not speak.
ERIN: Morfar?ERIN: Grandpa?
Farfar: Hon är vacker...GRANDFATHER: She is beautiful…
ERIN: Ja, väldigt vackert.ERIN: Yes, very beautiful.
Farfar: Hon är min mormor.GRANDFATHER: She is my grandmother.
ERIN: Wow!ERIN: Wow!
ERIN: Jag har en väldigt intressant familj!ERIN: I have a very interesting family!
EnglishSvenska
In the MuseumI museet
🔊 Erin is in a museum with her grandfather.🔊 Erin är på ett museum med sin farfar.
ERIN: The photos here are very interesting!ERIN: Bilderna här är väldigt intressanta!
GRANDFATHER: Yes, they are photos of Uppsala.FARFAR: Ja, de är foton av Uppsala.
ERIN: But there are no cars…ERIN: Men det finns inga bilar...
GRANDFATHER: Yes, the photos are very old.Farfar: Ja, bilderna är väldigt gamla.
ERIN: Here is a photo of students from a university.ERIN: Här är ett foto på studenter från ett universitet.
GRANDFATHER: Yes, it is the University of Uppsala.FARFADER: Ja, det är University of Uppsala.
GRANDFATHER: The students are from the School of Medicine.MORFAR: Eleverna är från Medicinska skolan.
ERIN: There is a woman in the photo!ERIN: Det är en kvinna på bilden!
ERIN: Only one woman…ERIN: Bara en kvinna...
🔊 Erin's grandfather looks at the photo. He does not speak.🔊 Erins farfar tittar på fotot. Han talar inte.
ERIN: Grandpa?ERIN: Morfar?
GRANDFATHER: She is beautiful…Farfar: Hon är vacker...
ERIN: Yes, very beautiful.ERIN: Ja, väldigt vackert.
GRANDFATHER: She is my grandmother.Farfar: Hon är min mormor.
ERIN: Wow!ERIN: Wow!
ERIN: I have a very interesting family!ERIN: Jag har en väldigt intressant familj!

BB - Basler Biker - Positivity and constructiveness will prevail
Native :belgium: :netherlands: / fluent :fr: :de: :uk: / learning :sweden: / fan of :switzerland: (bs/bl)

Return to “Berättelse - Stories, novels, poems and articles”