Dear anyone,
Your duolingo forum registration isn't automaticaly transferred to duome forum so in order to join duome forums you need to register with your existing or any other username and email; in any case it's advised that you choose a new password for the forum.
~ Duome Team

Jeg taler ikke dansk

__CF__
Norway

Jeg taler ikke dansk

Post by __CF__ »

Jeg taler ikke dansk, jeg spiller med norsk på duolingo.

User avatar
SweNedGuy
Belgium

Re: Jeg taler ikke dansk

Post by SweNedGuy »

Men jeg bemærker også, at flere tråde i dette forum vedrører tyskkurset fra hollandsk

(But I also notice that several threads on this forum pertain to the German course from Dutch. Our collective knowledge of Danish must be extremely poor indeed.)

Speaking :netherlands: :fr: :uk: :es: Learning :de:(B2-) :it:(B1) Image :sweden: :portugal: Image (A)

User avatar
XeO3
Botswana

Re: Jeg taler ikke dansk

Post by XeO3 »

__CF__ wrote: Sat Apr 09, 2022 10:15 am

Jeg taler ikke dansk, jeg spiller med norsk på duolingo.

Kanskje skulle du ha lært svensk :D

Ef ek hefði hjarta ek gæti þik
Ef ek hefði rǫdd ek myndi syngja

annehathway12
Norway

Re: Jeg taler ikke dansk

Post by annehathway12 »

Hej, du kan nemt lære dansk, da du allerede kender det norske sprog. Svensk, norsk og dansk er ret ens sprog, så det bliver ikke så svært. Derudover kan du også søge efter ligheder ved hjælp af Chatgpt Det vil give en detaljeret forklaring

User avatar
Basler Biker
Switzerland

Re: Jeg taler ikke dansk

Post by Basler Biker »

I have seen specific links popping up to either Danish or Swedish or Norvegian or other "customized" interfaces to chatGPT. Just be aware, that those may be commercial interfaces, with limited output, and sooner or later you'll be prompted to pay to get more out of it.

Using the native opanAI interface, is unlimited, and it speaks, understands, and replies in all languages, there is no need to stick to a "specific" one. you can perfectly ask your questions in your native language, and ask to be given explanation in that language too, while discussing and having examples in the language that you are learning.

Also, when t claims to be GPT 4 - today's situation is that it's not entirely for free yet.
Also: the default open interface, non-language specific, doesn't require a phone number, just a google account is enough.

but, the Danish or the Norvegian/Swedish links may provide a good description in such language of what GPT is and can do ...

;-)

BB


BB - Basler Biker - Positivity and constructiveness will prevail
Native :belgium: :netherlands: / fluent :fr: :de: :uk: / learning :sweden: / fan of :switzerland: (bs/bl)

User avatar
MirandaQ

Re: Jeg taler ikke dansk

Post by MirandaQ »

Jeg bruger GPT-chatrummet meget. Det genererer idéer til min blog på få minutter. Nogle gange skriver jeg endda tekster med det. Selvfølgelig er jeg nødt til at ændre dem, men den grundlæggende idé er der allerede, så det er meget nemmere. Og til at lære sprog synes jeg, at man kan bruge GPT chat. Mulighederne med AI er enorme, det skræmmer mig endda.

User avatar
eocasual
Germany

Re: Jeg taler ikke dansk

Post by eocasual »

ChatGPT er en imponerende sprogmodel, der anvender kunstig intelligens. Den forstår og genererer menneskelignende tekst på dansk og mange andre sprog. Det er et nyttigt værktøj til at besvare spørgsmål, hjælpe med sprogforståelse og give information. Det har potentiale til at forbedre kommunikation og læring på tværs af kulturer og sprog.

annehathway12
Norway

Re: Jeg taler ikke dansk

Post by annehathway12 »

Also learning the danish language for not at a level that I can write. Read more for some more insights.

User avatar
cotetowemixx
United States of America

Re: Jeg taler ikke dansk

Post by cotetowemixx »

når jeg læser kommentarerne, ser jeg, at vi alle er enige om, at det er mest anbefalelsesværdigt at bruge et så fantastisk værktøj som ChatGPT, for eksempel her https://talkai.info/da/ kan du bruge ChatGPT på en ubegrænset måde uden alle de begrænsninger, der er på det officielle websted gratis

User avatar
dakanga

Re: Jeg taler ikke dansk

Post by dakanga »

ChatGPT har sine mangler, f.eks. opdigter den referencer og informationer. De, der kender det, kalder det hallucinatorisk. Du bør krydstjekke alle oplysninger med pålidelige kilder.

Bare baseret på et par kommentarer her, tror jeg, det er forkert at påstå, at vi alle er enige om, at det er mest anbefalelsesværdigt at bruge et så fantastisk værktøj som ChatGPT

Alligevel bør du lave din egen research og tjekke kildens pålidelighed.

Kan folk fortsætte med at foreslå andre ressourcer end en enkelt ressource, der er kendt for at have fejl?

User avatar
KasandraYa

Re: Jeg taler ikke dansk

Post by KasandraYa »

En af fordelene ved neurale netværksbaserede chatbots er deres evne til at behandle store mængder data og lære af dem. De kan analysere mønstre, genkende tendenser og forbedre deres svar over tid. Det betyder, at jo flere interaktioner, der finder sted, jo bedre forstår og besvarer de brugernes forespørgsler.
Brug OpenAI's neurale netværk gratis og uden registrering. ChatGPT https://talkai.info/ er en chatbot med kunstig intelligens. Den kan generere tekster af enhver kompleksitet og om ethvert emne, skrive essays og rapporter, skrive en sjov historie eller foreslå ideer til nye projekter. Jeg har brugt den i lang tid, og jeg har kun positive følelser.

Post Reply

Return to “Jeg taler dansk”