Skopiowane ze Ś.P. forum Duolingo: https://forum.duolingo.com/comment/35608643
Autor: br0d4
Przede wszystkim, nie denerwuj się na wolontariuszy pracujących przy kursie, albo na adminów i programistów Duolingo.
Po drugie, przyjmij do wiadomości, że NIKT nie wie jaka była Twoja odpowiedź (poza Tobą, ale i to nie zawsze jest pewne).
§ 1. Spróbuj upewnić się, czy Twoja odpowiedź rzeczywiście jest poprawna.
Zanim zrobisz cokolwiek innego, przeczytaj uważnie zalecaną, wzorcową odpowiedź i porównaj ją ze swoją. Może o odrzuceniu tej odpowiedzi zadecydowała jakaś drobna - zdawałoby się - pomyłka: literówka, nieuważne przyciśnięcie klawisza, pominięcie jakiegoś słowa, albo podmiana któregoś słowa przez "autokorektę".
Zajrzyj na Forum do dyskusji powiązanej z tym zdaniem. Zacznij od przeczytania starszych dyskusji - może tam już być wyjaśnienie najczęściej popełnianych błędów. A w żadnym wypadku nie pisz na Forum komentarzy w rodzaju "moja odpowiedź była poprawna, ale nie została uznana" (1) - tego rodzaju komentarz jest bezwartościowy, bo nie ma sposobu by stwierdzić JAKA to była odpowiedź. Jeśli już naprawdę musisz coś podobnego pisać - zacytuj bardzo dokładnie swoją odpowiedź, najlepiej pokazując zrzut ekranu lub metodą "kopiuj-wklej" - a może wówczas ktoś Ci wyjaśni, dlaczego Twoja odpowiedź jednak nie była prawidłowa. Albo dopisze Twoją odpowiedź do listy akceptowanych odpowiedzi.
Zajrzyj do słownika, a najlepiej kilku. Przeczytaj tzw. kolokacje, czyli w jakiego typu zdaniach stosuje się słowa których użyłeś/aś - być może w podpowiedzi było to słowo, ale akurat w tym zdaniu nie pasuje ono do kontekstu. Sprawdzaj nie tylko słownik języka angielskiego - całkiem często trzeba też zajrzeć do słownika języka polskiego i porównać znaczenia słowa angielskiego i polskiego, albo sprawdzić odmianę polskiego słowa. Polecam np. słowniki:
http://sgjp.pl/leksemy/ - słownik odmiany
Zastanów się jakie reguły gramatyczne dotyczą odpowiedzi i poszukaj czegoś na temat tych reguł. Polecam np. witryny:
Jeśli dalej uważasz, że Twoja odpowiedź jest poprawna - kliknij znaczek flagi pod komunikatem o odrzuceniu odpowiedzi i zaznacz błąd "moja odpowiedź powinna zostać zaakceptowana" - wówczas dokładny cytat Twojej odpowiedzi zostanie przekazany do bazy danych kursu przy tym zdaniu i będzie można zweryfikować tę odpowiedź.
A jeśli Twoja odpowiedź NAPRAWDĘ jest poprawna, to są 2 możliwości:
§ 2. Twoja odpowiedź JEST w kluczu odpowiedzi, a mimo to została odrzucona.
Niestety, użytkownikom telefonów czy tabletów czasem się zdarza, że ich prawidłowa odpowiedź w aplikacji Duolingo faktycznie zostaje odrzucona (kurs przez www raczej nie przejawia takich błędów). Można to szybko zweryfikować właściwie tylko wówczas, gdy wpisana odpowiedź jest identyczna z odpowiedzą wzorcową, zalecaną. Ale opiekunowie kursów nic nie mogą w tej sytuacji zrobić. Aby to wykluczyć - przy wprowadzaniu odpowiedzi zachowuj następujące środki ostrożności:
Jeśli spisujesz odpowiedź używając klawiatury:
Upewnij się, czy autokorekta nie podmieniła jakiegoś słowa.
Sprawdź, czy na pewno nie popełniłeś/aś jakiejś literówki. Duolingo akceptuje tylko takie literówki, w których w jednym słowie albo zamieniona została 1 litera, albo 2 sąsiednie zamienione miejscami, a jednocześnie nie w żadnym z wymienionych przypadków powstało w ten sposób inne słowo.
Jeśli korzystasz z banku słów (rozsypanki wyrazowej):
Upewnij się, czy nie zamieniłeś/aś podobnie wyglądających słów (np. "you" zamiast "your" czy "sing" zamiast "sign").
W wypadku zauważenia błędnej kolejności wprowadzonych słów, nigdy ich nie przesuwaj, tylko wycofaj i wprowadź ponownie we właściwej kolejności (wiele wskazuje na występowanie błędu polegającego na tym, że przesuwanie powoduje dublowanie przesuwanego słowa).
Jeśli zachowujesz w/w wskazówki, to następnym razem gdy przydarzy Ci się coś podobnego, a już w szczególności gdy Twoja odpowiedź jest identyczna z zalecaną:
Wykonaj zrzut ekranu - instrukcje jak to zrobić na różnych urządzeniach są np. tu: https://pl.wikipedia.org/wiki/Zrzut_ekranu ; patrz też https://support.duolingo.com/hc/pl/arti ... ut-ekranu-
-
Zgłoś błąd programistom: https://support.duolingo.com/hc/pl/requests/new , dołaczając swój zrzut ekranu (informacja ogólna tutaj: https://support.duolingo.com/hc/pl/arti ... osić-błąd- ).
Możesz też pokazać zrzut ekranu na Forum. W takim wypadku umieść ten zrzut w jakimś serwisie hostującym zdjęcia np. (Dropbox https://www.dropbox.com/pl/basic ImgBB https://imgbb.com/ Imgur https://imgur.com/ PostImages https://postimages.org/pl/ ImgBox https://imgbox.com/ IceDrive https://icedrive.net/ ImageShack https://imageshack.com/ GooglePhotos https://photos.google.com/ albo GoogleDrive https://drive.google.com/drive/ - czy jakikolwiek inny), albo na własnym serwerze, jeśli taki masz. Następnie podaj w dyskusji pod zdaniem link to tego zrzutu ekranu. Możesz też umieścić ten zrzut w dyskusji: jeśli np. adres obrazka to https://i.imgur.com/ex8gYgE.gif - na forum można podać taki właśnie link, albo wkleić obrazek komendą ![](https://https://i.imgur.com/ex8gYgE.gif) (najlepiej od nowej linii). Jeśli ten wpis zauważy ktoś z moderatorów, może go przekazać programistom. Podkreślam: jeżeli ktoś to zauważy. Więc lepiej zgłaszać samemu.
Tak wykonany zrzut ekranu można przekazać programistom i jest to jedyny sposób by zareagowali oni na tego typu problemy.
§ 3. Być może jednak tej odpowiedzi NIE MA w kluczu poprawnych odpowiedzi.
W takim wypadku powinna być dopisana. Ale to może zająć bardzo dużo czasu, nawet kilka lat - ponieważ:
Przy kursie pracuje aktywnie bardzo mało osób. W tym momencie (grudzień 2019) aktywnie pracują 2 (Edycja: czerwiec 2021) aktywnie pracują 4 osoby; uprawnienia do pracy mają jeszcze 1, ale prosząc o dostęp do kursu z góry uprzedziła, że nie będzie kursu edytować, tylko chce pomagać uczącym się.
Wolontariusze (2) Osoby pracujący przy kursie nie monitorują w sposób ciągły zgłoszeń na Forum. Jest to niemożliwe przy kursie z którego aktywnie korzysta ponad 1.6 mln użytkowników (użytkownicy którzy przez ostatnie 12 miesięcy nie wykonywali żadnych lekcji są w tej statystyce pomijani).
Zgłoszeń błędów w kursie jest niesłychanie dużo (obecnie jest ich grubo ponad 200.000 już ponad 300.000 (Edycja: czerwiec 2021) z czego 95÷99% to zgłoszenia błędne (wynikające z niezrozumienia znaczenia słów, gramatyki czy reguł pisowni), nieprawidłowe (wynikające z popełnionych literówek czy błędnego wkroczenia autokorekty), całkiem bzdurne (np. odpowiedź w niewłaściwym języku, brak części odpowiedzi, albo użyte słowa zupełnie inne od właściwych), albo wręcz zgłoszenia złośliwie fałszywe. I codziennie dochodzi 400-600 nowych zgłoszeń błędów. Dodatkowo jakiś złośliwiec w ciągu ostatnich kilku miesięcy zgłosił około 30.000-40.000 bzdurnych zgłoszeń błędów (masowo zgłasza wszystkie możliwe błędy tam gdzie żadnych błędów w istocie nie ma) - od czegoś takiego opadają ręce i odechciewa się pracy. Przydałyby się na forum osoby do pomocy, ale za każdym razem gdy informuję zgłaszających się do pomocy przy kursie, że w tej chwili nie mogę ich dołączyć do bezpośredniej pracy przy kursie - ale przydaliby się do pomocy przy znajdowaniu problemów na forum i tłumaczeniu użytkownikom popełnianych przez nich błędów - najczęściej więcej się nie odzywają...
Niedawno stwierdziliśmy, że reagowanie na błędy jest po prostu stratą czasu, który można lepiej wykorzystać na tworzenie nowej wersji kursu. Przy okazji tworzenia nowego kursu zdania użyte w istniejącym kursie są przeglądane i część z tych zdań jest poprawiana (np. dodawane nowe tłumaczenia), część natomiast usuwana. Jedynie co jakiś czas robimy przegląd zdań które mają najwięcej w całym kursie zgłoszeń błędów - w ten sposób wyłapywane są zdania, z którymi jest jakiś poważny problem (np. całkowicie błędne tłumaczenie albo brak bardzo popularnej wersji poprawnej odpowiedzi).
(1) W szczególności o tym, że odpowiedź była poprawna, nie może świadczyć to, że została skopiowana z programu tłumaczącego. Tego rodzaju programy mogą służyć co najwyżej do zgrubnego zrozumienia o co chodzi w tekście, nie mogą być jednak gwarantem poprawności gramatycznej.
(2) https://forum.duolingo.com/comment/47551623