Dear anyone,
Your duolingo forum registration isn't automaticaly transferred to duome forum so in order to join duome forums you need to register with your existing or any other username and email; in any case it's advised that you choose a new password for the forum.
~ Duome Team

Variants dialectals

User avatar
MatOzone
Catalonia

Variants dialectals

Post by MatOzone »

Podem aprofitar aquest espai per publicar com parlem a diferents indrets de l'àmbit lingüístic català.

Avui mateix m'hi he trobat un exemple:

"Adés t'hai dit que a yò no m'agrae, la fènya!" = "Abans t'he dit que a mi no m'agrada, la feina!"

Algunes variants a ponent, fan servir "jo" quan a d'altres llocs es fa servir "mi": "A jo no m'hi veuràs, allà" = "A mi no m'hi veuràs, allà".

Quan s'ajunta amb la pronunciació "i consonàntica" de la "j", el resultat és el curiós "yò".

Per altra banda, a molts llocs de Lleida, in es pronuncia "ny" quan està enmig d'una paraula (Cuina, Feina, eina, samfaina,..)

I fully support 🇺🇦!

NATIVE: ImageㅤAlso: Image Image Image ... and some others... Duolingo Course Data.

leonardinh1
Chile

Re: Variants dialectals

Post by leonardinh1 »

Uep! Bona tarda des del Xile.

És una pena que ja no existeix el fòrum del Duolingo, tot i que la comunitat no parlava-hi gaire, però almenys em recordo que hi havia molts enllaços que jo feia servir per practicar el meu català.

És increïble veure quins diferents són les variants dialectals del català; jo quan vaig començar a aprendre-ho només pensava que el català era un dialecte del castellà que només semblava una miqueta el francès. Amb el pas del temps vaig també conèixer molta gent que parla una variant diferent de la que jo hagués après, especialment un noi de Reus, amb aquell noi vaig conèixer els famosos pronoms febles i van començar-hi també els meus primers mals de cap. També quan vaig mirar un vídeo del Miquel Montoro, un noi mallorquí qui té un canal de YouTube on puja coses d'agricultura. I avui, també he après que a Lleida hi ha diferències dialectals, gràcies a tu.

És per això que el català és una de les meves llengües preferides, perquè sempre hi ha alguna cosa que no sabia que al final del dia aprenc. Espero de debò que molta gent trobi el fòrum nou i que participi-hi. Som-hi!

User avatar
MatOzone
Catalonia

Re: Variants dialectals

Post by MatOzone »

M'has deixat sense paraules, leonardinh1, FELICITATS!.
Enhorabona pel teu enorme coneixement de la llengua catalana i les cultures associades a ella.

Sempre endavant!
🟨🟥🟨🟥🟨🟥🟨🟥🟨

I fully support 🇺🇦!

NATIVE: ImageㅤAlso: Image Image Image ... and some others... Duolingo Course Data.

Post Reply

Return to “Parlo català”