Dear anyone,
Your duolingo forum registration isn't automaticaly transferred to duome forum so in order to join duome forums you need to register with your existing or any other username and email; in any case it's advised that you choose a new password for the forum.
~ Duome Team

Nieuwe Duolingo Boom

Moderator: Basler Biker

lvg
Belgium

Nieuwe Duolingo Boom

Post by lvg »

Tot voor kort deed ik de nieuwe Duolingo Boom van Nederlands naar Duits.
Hierover schreef ik een artikel in het forum Duits vanuit het Nederlands.

Omdat met de nieuwe Duolingo Boom steeds dezelfde vragen werden gesteld, die ik van de eerste keer juist had, ben ik nu overgeschakeld naar de Duolingo Boom Engels vanuit het Nederlands, ter voorbereiding om mijn Duits verder te leren vanuit het Engels.

In deze cursus was ik reeds op level 5, deels level 6.
Plots kan ik niet meer gewoon oefenen, omdat je in level 5 maximum drie fouten mag maken en niet kan 'spieken' naar de betekenis van een bepaald woord.
Op een zestiental zinnen maximum drie fouten, rekening houdend met een typfout, een Vlaams woord dat niet aanvaard wordt of een synoniem dat nog niet in de lijst opgenomen wordt, is bijna onmogelijk.
Hierdoor moet men deze verschillende malen doornemen met dezelfde zinnen, wat niet aangenaam is en niet veel toevoegdtaan je bestaande kennis.

Gelukkig is er duome.eu.
Hier kan je via XP per Skill (4 weeks)RAW oefenen op de oude wijze, met mogelijkheid om te 'spieken' naar de betekenis van een woord.
Spijtig genoeg krijg je maar éénmaal 10 XP voor deze oefening.
Bij de tweede oefening op dezelfde skill wordt je niet verwittigd, maar krijg je nul XP.
De sterkte van de skill wordt opgewaardeerd, 25/50/75/100%, maar de 4 of 5 stappen naar level 6 wordt niet aangepast.
Je raakt dus nooit aan level 6 op deze manier.

Je kan ook de skills onder de grafiek 'XP per Skill (4 weeks)RAW' selecteren.
Dan mag je ook maar drie fouten maken, maar je stapt wel naar level 6 in vier of vijf stappen. Tevens krijg je 40, 80 tot 90 XP.

Spijtig genoeg wordt het oefenen in de nieuwe Duolingo Boom niet gelinkt aan Duome: je mag de hele Duolingo Boom afwerken, maar Duome wordt niet bijgewerkt.

Je kan de nieuwe Duolingo Boom blauw maken, maar je percentage in Duome stijgt niet en de lmevels van de skills stijgen niet.

Met andere woorden: als je 100% wil bereiken en in Duome ook alles blauw wil krijgen, moet je daar apart alle skills oefenen.

Ik vind het oefenen in Duome veel leerrijker dan in de nieuwe Duolingo Boom: je kan nog eens een woord aanklikken voor de betekenis en je moet niet opnieuw beginnen na drie fouten.

Oefenen op een blauwe skill in de nieuwe Boom geeft slechts 5 punten.

In de nieuwe Boom zijn sommige skills overgeslagen en slechts enkele van de story's zijn overgebleven.

Ik hoop dat het oefenen via Duome blijft behouden, en dat ze niet overstappen naar de nieuwe Boom.

Hopelijk heb je iets aan deze informatie.

Native language: Dutch; going to B2: French, German, English

Return to “Algemeen”