Dear anyone,
Your duolingo forum registration isn't automaticaly transferred to duome forum so in order to join duome forums you need to register with your existing or any other username and email; in any case it's advised that you choose a new password for the forum.
~ Duome Team

Niveau 67 Nieuwe Duolingo Boom

Discussie - ik leer: Duits - Engels - Frans


Moderator: Basler Biker

lvg
Belgium

Niveau 67 Nieuwe Duolingo Boom

Post by lvg »

Onlangs bereikte ik niveau 67 in de nieuwe Duolingo Boom, zonder toeters en bellen.
Volgens Duome.eu was mijn sterkte 94%, level 3 en 340/468 crowns.

In de nieuwe boom krijg ik dikwijls 20 maal dezelfde zin, die ik van de eerste keer juist heb.
Tevens worden alleen zinnen van de laatste skills gevraagd en niet van de skills waar ik nog in level 3 sta.

Dank zij Duome kan ik nog de oude lessen volgen en deze naar een hoger level brengen, maar vooral zinnen en woordenschat oefenen die niet meer aan bod komen in de nieuwe boom.

Ik heb onlangs gemerkt dat het inspreken van een zin (Smartphone) beter werkt met de Duolingo spraakherkenning, dan met de google spraakherkenning, vooral met de Duitse teksten.
Je typt een karakter in de Google spraakherkenning, vervolgens karakter return, enter en de Duolingo spraakherkenning komt actief. (Maar is soms niet beschikbaar of valt soms uit).

De overgang naar de nieuwe boom is geen succes.
Je wordt nog meer bezig gehouden met dezelfde zinnen.
Er wordt getraind op woord / zin herkenning van Duits naar Nederlands en het overzetten van Nederlands naar Duits gaat via meerkeuzevragen of keuze van woord tabs.

Je kan natuurlijk het typen inschakelen in plaats van woorden te kiezen, maar die overgang is veel te groot.

Op het einde van de cursus zou je A2 moeten bereiken.
Voor lezen wel, niet voor luisteren, typen en spreken.

De overgang van niveau 4 naar 5 is ook veel te groot: je mag plots maar drie fouten maken.
Hier is een oplossing voor: je kan alle lessen oefenen (zonder max 3 fouten) als je de les aanklikt op het overzicht van de laatste vier weken.
Spijtig genoeg kan je daar niet rechtstreeks zien welk level die les heeft.
Je kan dat wel opzoeken via de lijst van de skills gesorteerd op sterkte.

Ik ga verder oefenen via de Duome website.

Spijtig genoeg is Duolingo vooral geïnteresseerd in zoveel mogelijk uren online zijn en niet in de eerste plaats snel leren.

Het niveau dat je bereikt wordt ook zeer overschat.

Hopelijk helpen de hints die ik gegeven heb.

Groeten,

Louis

Native language: Dutch; going to B2: French, German, English

User avatar
SweNedGuy
Belgium

Re: Niveau 67 Nieuwe Duolingo Boom

Post by SweNedGuy »

De cursus Duits die ik (in avondonderwijs) ooit volgde, bereikte een hoger niveau dan de DL cursus na upgrade naar 78 skills.
Maar zelfs als je niveau CEFR B2 gehaald hebt, blijft dat niet behouden. Ik kan dan wel Duits lezen en verstaan. Spreken gaat al wat minder vlot en schrijven lijkt nergens naar. Alleen met on-line vertaalhulp lijkt het 'ausgezeichnet'.

Dus vond ik DL nuttig als opfrissing. Bij de omzetting naar het pad kreeg ik voor mijn circa 280 kronen en niveau 3 uil het pad tot unit 61 en legendary voor de twee eerste units. Soms herkent DL synoniemen die niet in de cursus voorkomen, in andere gevallen dan weer niet. Een perfekt duitse zin kan verworpen worden omwille van de volgorde van zinsdelen of de woordkeuze. Idem dito voor het nederlands, waar 'mobieltje' de enige geaccepteerde vertaling is van 'Handy'. De cursus duits is een verarming van je moedertaal.
Spijtig genoeg komt dit bij DL wel vaker voor:

  • Amerikaans engels waarbij een UK woordkeuze hooguit nog geaccepteerd wordt.
  • Gekunstelde spaanse zinnen die een zo letterlijk mogelijke vertaling zijn van het Portugees. Je zou van minder grijs haar krijgen.

Speaking :netherlands: :fr: :uk: :es: Learning :de:(B2-) :it:(B1) Image :sweden: :portugal: Image (A)

Post Reply

Return to “ik spreek Nederlands”