Dear anyone,
Your duolingo forum registration isn't automaticaly transferred to duome forum so in order to join duome forums you need to register with your existing or any other username and email; in any case it's advised that you choose a new password for the forum.
~ Duome Team

Français Authentique : les sept regles

Moderators: MoniqueMaRie, dakanga

Saperlipopette!

Français Authentique : les sept regles

Post by Saperlipopette! »

Français Authentique

Johan Teftak of Francais Authentique has a free introductory course which describes the seven rules of the natural method of learning to speak French that his site advocates.

A student who has gotten though module 75 in the Duolingo French course has the background to take this free course. Duo says you're at an A2 level but you may not be confident in your abilities to speak French or understand authentic French.

We present the updated version of this course, released in July 2023.

Les Sept Règles de Francais Authentique

Règle 1
ÉCOUTER. Il faut écouter beaucoup de Français que tu comprends. Si tu comprends au moins 80% du contenu, et si tu t'intéresses à ce que tu écoutes, tu peux le faire.

Règle 2
RÉPÉTITION. Il faut que tu répètes jusqu'à tu le connais: ça signifie que tu le comprends et tu es capable de l'utiliser. Grâce à répétition, tu peux apprendre de la grammaire et du vocabulaire automatiquement.

Règle 3
Trouve les temps d'apprendre français. La technologie te permet d'utiliser ton temps mort.

Règle 4
Pas de stressé. Aies l'esprit Kaizen: fait de petites améliorations chaque jour, et celles cumulées se combineront pour former des grandes améliorations.

Règle 5
Utilise le context pour apprendre de la grammaire et du vocabulaire automatiquement.

Règle 6
Apprends du français authentique, c'est a dire, le français parle du francophones pour les francophones.

Règle 7
Sois partie d'une communauté.


Johan releases several videos & podcasts a week. To access the other videos from Français Authentique, visit the blog, the archives, or download the free app from the app store.


This document is part of the:
Overview > Learning Resources > French Listening Hub

Image

Last edited by Saperlipopette! on Tue Oct 31, 2023 11:47 am, edited 4 times in total.
User avatar
MoniqueMaRie
Germany

Re: Français Authentique : les sept regles

Post by MoniqueMaRie »

Je pense que la deuxième règle est la plus importante, du moins pour moi.

Lorsque j'ai décidé de faire de mon français scolaire une langue activement utilisable, le plus important était de trouver quelque chose qui préserve mon intérêt.

Entre-temps, j'ai lu en français l'un de mes livres préférés d'un auteur français et je suis maintenant en train de lire la suite.

Et je peux enfin regarder la série "les petits meurtres..." en version originale sous-titrée.

Native :de: / using :uk: / learning :fr: :cn: :it: / once learnt Image / trying to understand at least a bit :poland:

Saperlipopette!

Re: Français Authentique : les sept regles

Post by Saperlipopette! »

Bonjour, Johan updated his introductory course which offers a natural method of learning to help you improve your written & oral comprehension in French. The new seven rules were released the last week of July 2023. You can use these methods in conjunction with Duolingo. The course is free & Français Authentique has about two thousand videos for free available through it's website. I've updated the links to the seven rules in the original post.

Post Reply

Return to “French”