Dear anyone,
Your duolingo forum registration isn't automaticaly transferred to duome forum so in order to join duome forums you need to register with your existing or any other username and email; in any case it's advised that you choose a new password for the forum.
~ Duome Team

Fordi ...

Moderator: SansEspoir

User avatar
weerwater

Fordi ...

Post by weerwater »

Siden 2018 bor og jobber vi i Norge.
Vi har flyttet innefor Norge fra Trøndelagkysten og Lofoten til Tromskysten. Vi liker dette råe kystområdet.

Derfor "snakker" jeg norsk hver dag. Kunnskapet mitt er egentlig bare nok til å kunne snakke, lese, forstå eller bli forstått på jobb og andre steder. Jeg er fortsatt en autodidakt, i en mate ;-).
Det er desverre ikke mange kolleger eller venner som korrigerer mine feil, men det er ikke så overraskende. Det kan ikke kalles bokmål det de bruker mellom hverandre ...

Derfor tror jeg at å skrive på bokmål er veldig viktig.
På den grund skal jeg bli med gjerne på diskussionene på dette norske forumet også.

Image

Olav
Norway

Re: Fordi ...

Post by Olav »

Hei, du skriver godt.
Tillat meg å korrigere: ....autodidakt, en måte.
dessverre
Av den grunn skal .........
diskusjonene
Mvh

Olav
Norway

Re: Fordi ...

Post by Olav »

kunnskapen
innenfor

det de bruker mellom hverandre .. bedre: det de bruker seg imellom

liv
Norway

Re: Fordi ...

Post by liv »

Hei. Jeg vokste opp i Troms. Hvordan er været nå?

Olav
Norway

Re: Fordi ...

Post by Olav »

Mtulinga
United States of America

Re: Fordi ...

Post by Mtulinga »

Du snakker norsk bedre enn meg, men jeg har aldri reist til Norge.

:norway:Kinorwe: nivå 25; :taiwan:Kichina: nivå 21
:it:Kiitaliano: livello 20; :kenya:Kiswahili: nivå 18; Også Kifaransa :fr:
Language Game Designer @ Philyra Games

__CF__
Norway

Re: Fordi ...

Post by __CF__ »

Jeg lærte aldri norsk, jeg spiller kun på duolingo.

liv
Norway

Re: Fordi ...

Post by liv »

__CF__ wrote: Fri Apr 08, 2022 1:00 pm

Jeg lærte aldri norsk, jeg spiller kun på duolingo.

Du skriver på norsk

__CF__
Norway

Re: Fordi ...

Post by __CF__ »

liv wrote: Fri Apr 08, 2022 1:45 pm
__CF__ wrote: Fri Apr 08, 2022 1:00 pm

Jeg lærte aldri norsk, jeg spiller kun på duolingo.

Du skriver på norsk

Kanske spille på duolingo er nok for å skrive på norsk.

User avatar
Artemis
Norway

Re: Fordi ...

Post by Artemis »

weerwater wrote: Mon Mar 07, 2022 9:21 am

Siden 2018 bor og jobber vi i Norge.
Vi har flyttet innefor Norge fra Trøndelagkysten og Lofoten til Tromskysten. Vi liker dette råe kystområdet.

Derfor "snakker" jeg norsk hver dag. Kunnskapet mitt er egentlig bare nok til å kunne snakke, lese, forstå eller bli forstått på jobb og andre steder. Jeg er fortsatt en autodidakt, i en mate ;-).
Det er desverre ikke mange kolleger eller venner som korrigerer mine feil, men det er ikke så overraskende. Det kan ikke kalles bokmål det de bruker mellom hverandre ...

Derfor tror jeg at å skrive på bokmål er veldig viktig.
På den grund skal jeg bli med gjerne på diskussionene på dette norske forumet også.

Godt skrevet!

I am a bit late, but "Siden 2018 bor og jobber vi i Norge" should be "Siden 2018 har vi bodd og jobbet i Norge" (but better: "Vi har bodd og jobbet i Norge siden 2018" – since there is no sentence in front of it it's better to start with the subject of the sentence). This means that you came in 2018 and are still here. We don't use the present tense with "siden".

Det høres fint ut å bo på Tromskysten :)

Native Norwegian, comfortable in English (C1), learning Greek (A2-B1), know some German and a little Spanish

Post Reply

Return to “Jeg snakker norsk (Bokmål)”